Skargi i wnioski związane z działalnością Sądu
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków związanych z działalnością sądów administracyjnych został uregulowany w przepisach Rozdziału 5a ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 23 ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 524), do których to odsyła art. 29 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2107).
Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego jest organem właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności:
· wojewódzkich sądów administracyjnych, jako organ wyższego stopnia
· Prezesów wojewódzkich sądów administracyjnych
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
· w Biurze Podawczym Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu
· za pośrednictwem poczty na adres: ul. Św. Mikołaja 78-79, 50-126 Wrocław
· pocztą elektroniczną na adres: informacja@wroclaw.wsa.gov.pl
· za pośrednictwem platformy ePUAP
· w Wydziale Informacji Sądowej WSA we Wrocławiu – pok. 102 A.
Na żądanie skarżącego lub wnioskodawcy pracownik przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza ich przyjęcie.
· imię i nazwisko (nazwa) i adres skarżącego i wnioskodawcy
· zwięzła treść skargi lub wniosku
· ewentualnie sygnatura sprawy, której dotyczy skarga lub wniosek.
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądów, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpatrzenia, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę.